< p>

Nieuwste editie De Compliance Officer ‘Veerkracht’

13 mei 2019

In de meest recente editie van De Compliance Officer staat ‘Veerkracht’ centraal. Je vermogen om goed om te gaan met tegenslagen, moeilijkheden, stress of veranderingen is de vrije vertaling van veerkracht.

Veranderen en veerkracht vormen een actueel thema, dat in veel organisaties aandacht krijgt en dat is goed. Er valt veel te zeggen over veranderen en de impact die dit heeft. Wij vonden het in ieder geval een thema dat ook vanuit het perspectief van compliance aandacht mag krijgen en besloten daarom deze editie van ons magazine dit thema mee te geven.

In deze editie onder andere:

  • Een interview met Ali Nikman, oprichter en CEO van bunq
  • ‘Compliance in een agile omgeving’ door Erik van Daalen
  • ‘Bijten in de hand die je voedt’, een artikel van Frank van Luijk en Eric Schuiling
  • Het compliancecolumn van David Pije, hoofd compliance bij de National Bank of Fujairah
  • ‘Verandebereidheid’ door Sip Koole
  • ‘Compliance voor beesten’ door Edgar Karssing
  • Zeven denkrichtingen voor veerkracht bij compliance
  • Een interview met Sascha Kramer, compliance officer bij SBM Offshore
  • ‘Reikwijdte nazorg van de financieel dienstverlener’, door Ruud van der Mast en Eva Abbing

De Compliance Officer is hét vakblad voor compliance officers en andere betrokkenen bij het complianceproces. Compliance-actualiteiten, interviews, achtergronden en verhalen uit de praktijk die relevant zijn voor de financiële sector, leest u in de De Compliance Officer. Ons tijdschrift verschijnt drie keer per jaar.

Wilt u De Compliance Officer op kantoor of thuis ontvangen? Schrijf u dan nu in.

Lees de voorgaande edities.

Gerelateerde informatie

Shine on you crazy diamond

Shine on you crazy diamond

Bij het oproepen tot het delen van beroepstrots blijkt de praktijk weerbarstiger dan de theorie. “De gemiddelde compliance officer heeft niet heel erg de behoefte om in het licht te staan” is mijn stelling. In verschillende gesprekken met compliance officers hoor ik wel eens de opmerking: “Als ik wilde shinen, dan werd ik wel verkoper”. In deze blog verken ik drie argumenten, die voor mijn stelling spreken.

Zorgplicht en Klantbelang centraal

Zorgplicht en Klantbelang centraal

Integriteit als business case

Integriteit als business case

Kiezen voor integriteit is niet per definitie de weg van de minste weerstand. Eerder levert het kiezen voor integriteit weerstand, vertraging en soms ook gedoe op. Waarom zouden we daar op zitten wachten als we onze zaken efficiënter, sneller en zonder al te veel gedoe zouden kunnen afhandelen? Wat is nu de toegevoegde waarde van integriteit en wanneer verdienen we de kosten van integriteit terug?

Send this to a friend